Wednesday 5 November 2014

Omega Guard Shaklee adalah Asid Lemak Omega 3

Asid Lemak Omega 3 juga dikenali sebagai Omega 3 Fatty Acids atau Omega 3 adalah asid lemak politaktepu yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan. Kita memerlukan Omega-3 asid lemak untuk pelbagai fungsi badan normal, seperti mengawal pembekuan darah dan perkembangan membran sel di dalam otak. Oleh kerana tubuh kita tidak dapat meghasilkan asid lemak omega-3, kita perlu mendapatkannya daripada makanan.

Terdapat dua jenis utama Omega-3 asid lemak dalam makanan kita seperti berikut:

1) Asid alfa-linolenik (ALA), yang terdapat dalam beberapa minyak sayuran, seperti kacang soya, biji sesawi (canola), dan biji rami, dan kacang walnut. ALA juga terdapat dalam beberapa sayur-sayuran hijau seperti kubis Brussel, kangkung, bayam, dan sayur-sayuran salad.

2) Asid Eicosapentaenoic (EPA) dan Asid Docosahexaenoic (DHA), terdapat dalam minyak
ikan.



Omega Guard Shaklee adalah Minyak ikan terbaik di dunia. Minyak ikan ini diekstrak dari ikan laut sejuk di perairan negara Jepun. Shaklee menggunakan kaedah ultra tulen bergred farmaseutikal teknologi tinggi untuk menghasilkan Omega guard.


Omega Guard dihasilkan melalui proses penyulingan propetiari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, PCB(polychlorinated biphenyl yang merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).

1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 330mg Total Asid Lemak Omega 3;180mg EPA dan 120mg DHA. Asid Lemak Omega 3 sangat penting untuk kesihatan bermula daripada ibu mengandung dan menyusu, bayi, kanak kanak, remaja, dan dewasa. 







No comments:

Post a Comment